Kontakti

VAS „Latvijas autoceļu uzturētājs”

Krustpils iela 4, Rīga, LV 1073

info: +371 8000 5555 

tālr: +371 67249238 

e-pasts: lau@lau.lv

Jaunumi

Veikta dubultās virsmas apstrāde grants ceļiem reģionos

VAS “Latvijas autoceļu uzturētājs” šogad veicis dubultās virsmas apstrādi uz grants ceļiem Inčukalnā, Ilūkstē, Madonā, pie Pļaviņām, kā arī uz ceļa Baltezers – Āņi un Ogresgals – Lielvārde kopumā teju 60 kilometru garumā.

 

Veicot dubultās virsmas apstrādi, autoceļa virsma iegūst asfaltam līdzīgu segumu, tomēr tās noturība nav pielīdzināma asfaltam. Līdz ar to šo tehnoloģiju izmanto uz ceļiem ar nelielu satiksmes intensitāti. Galvenie ieguvumi no šāda ceļu seguma ir iedzīvotājiem, kas dzīvo ceļu tuvumā, jo segums pilnībā novērš ceļa putēšanu, bet autovadītājiem tiek nodrošināti komfortablāki braukšanas apstākļi.

 

2015.un 2016. gada vasaras darbu sezonā LAU sagatavoja vairākus valsts reģionālos un vietējos autoceļus dubultās virsmas uzklāšanai – tika sakārtota ūdens atvades sistēma, noņemts apaugums, izcirsti krūmi un sagatavots nepieciešamais seguma pamats. Līdzšinējā pieredze liecina, ka iedzīvotāji, kuru māju tuvumā uz grants ceļiem ir veikta virsmas apstrāde, ir apmierināti. Ceļš gan nav tik gluds un izturīgs kā asfalts, bet pamatproblēmu – putekļu rašanos – šī metode atrisina.

 

Virsmas apstrāde ir pozitīva arī ar to, ka iespējams izmantot vietējos būvmateriālus – Latvijā ražotas šķembas. Lai nodrošinātu autoceļu ar dubultās virsmas apstrādes ilglaicīgu kalpošanu, pirmatnējās dubultās virsmas uzklāšanas darbus ir jāveic ar augstas cietības dolomīta šķembām, tādēļ 2016. gadā ir veikts iepirkums par atbilstoša materiāla iegādi, kas garantē darbu kvalitāti un autoceļu kalpošanas ilgmūžību.

 

Latvijā  līdz šim ar dubultās virsmas metodi ir apstrādāti aptuveni 250 kilometri ceļu. Pirmie ar dubulto virsmu apstrādi apstrādātie grants ceļi jau tiek  ekspluatēti aptuveni astoņus gadus, praksē pierādot savu ilgtspēju. Šogad dubultās virsmas apstrāde veikta uz grants ceļiem Inčukalnā, Ilūkstē, Madonā, pie Pļaviņām, kā arī uz ceļa Baltezers – Āņi, Ogresgals – Lielvārde kopumā 60 kilometru garumā.

 

Jāatgādina, ka dubultās virsmas apstrāde ir virsmas uzturēšanas metode, nevis segas rekonstrukcija, tādēļ pret to ir jāizturas saudzīgāk nekā pret asfaltētu ceļu. Uz šādi apstrādātiem ceļu posmiem ir jāievēro noteikti masas ierobežojumi. Arī ceļu uzturētājiem jābūt uzmanīgākiem ar sniega šķūrēšanu vai sāls kaisīšanu. Virsmas apstrādes sezona ir tikai trīs mēneši − jūnijs, jūlijs, augusts. Darbi tiek veikti ar bitumena emulsiju − lai ūdens pilnībā no bitumena izdalītos līdz pirmajām salnām, ir jāpaiet 60 un vairāk dienām.

Atpakaļ