> Latviski > English > Русски

 
07.07.2014.

Latgalē grants ceļus pārklāj ar melno bitumena segumu

Visā Latvijā aktīvi noris ceļu būvdarbu sezona. Līdztekus rekonstrukcijas un virsmas nomaiņu remontdarbiem VAS „Latvijas autoceļu uzturētājs” veic ceļu ikdienas uzturēšanas darbus.

Par VAS „Latvijas autoceļu uzturētājs” faktisko līdzekļu ekonomiju pret plānoto paredzēts uzlabot braukšanas apstākļus uz grants seguma autoceļiem. Kopumā visā valsts teritorijā tiks uzlaboti gandrīz 200 km vietējo autoceļu par 6,5 miljoniem eiro. No tiem Latgales reģionā – 110 km par gandrīz četriem miljoniem eiro. Virsmas darbu apstrādes pasūtītās ir VAS „Latvijas valsts ceļi”.

Veicot šajos autoceļos dubulto virsmas apstrādi, grants seguma ceļa posms iegūst asfaltam līdzīgu segumu, kas nodrošina komfortablākus braukšanas apstākļus, kā arī tiek novērsta ceļa putēšana. Šo tehnoloģiju izmanto uz autoceļiem ar nelielu satiksmes intensitāti. Šāda seguma noturība ir vidēji pieci līdz desmit gadi, pēc tam virsmas apstrāde ir jāatkārto.

Lai iepazītos ar būvdarbiem uz Latgales reģionālajiem un vietējiem ceļiem, satiksmes ministrs Anrijs Matīss kopā ar VAS „Latvijas valsts ceļi” un VAS „Latvijas autoceļu uzturētājs” vadību apmeklēja šo reģionu, kur vēroja tai skaitā melnā seguma uzklāšanu uz grants autoceļa V754 Līvāni – Gavertiene – Steķi.

Pirms dubultās virsmas uzklāšanas grants segums tiek atbilstoši sagatavots – tas tiek nogreiderēts, ja nepieciešams, pieved papildu materiālu, novērš iesēdumus un citus seguma defektus.

Fotoreportāža pieejama šeit.

Video fails kā tiek uzlikta dubultā virsma pieejams šeit.

 

Get the Flash Player to see this player.

 

VAS „Latvijas autoceļu uzturētājs” valdes priekšsēdētājs Vladimirs Kononovs iepazīstina  satiksmes ministru Anriju Matīsu un pārējos klātesošos ar veicamajiem darbiem (foto 288).

 

Pirmais slānis: izmantojot speciālu iekārtu, grants segums tiek apstrādāts ar bitumena emulsiju. LAU izmanto Igaunijā sagatavotu bitumena emulsiju (foto 300, 303).

 

Uz bituminētās virsmas ar speciālo iekārtu tiek viendabīgi noklātas rupjā frakcijas šķembas. Latgales reģionā tiek izmantotas Latgales karjeros esošās šķembas, to cietība ir gandrīz uz pusi lielāka nekā citām izmantojamām šķembām (foto 307, 328).

 

Lai sablīvētu maisījumu, pēc šķembu kārtas ieklāšanas tiek uzsākta veltņošana. Veltņošanas ātrums nepārsniedz 5 km/h un tiek veikti vismaz divi pārgājieni pa vienu vietu (foto 357, 359, 370).

 

Otrais slānis: segums vēlreiz tiek apstrādāts ar bitumena emulsiju (foto 373).

 

Otro reizi uz ceļa seguma tiek noklātas šķembas, šoreiz smalkā frakcija (foto 375, 382).

 

Vēlreiz tiek veikta veltņošana (foto 357, 359, 370).

 

Atkarībā no satiksmes intensitātes melnais segums noformējas. Jo augstāka satiksmes intensitāte, jo ātrāk jaunizveidotais melnais segums sablīvējas (foto 447, 449).

Par LAU:

Novērtējot uzņēmuma korporatīvo atbildību 2013. gadā, LAU piešķirta Ilgtspējas indeksa Sudraba kategorija.

LAU visā valsts teritorijā, izņemot Rīgas pilsētu, veic valsts autoceļu kompleksos uzturēšanas darbus, ceļu remontu, kā arī būvmateriālu – dolomīta šķembu, drupinātās grants un sagatavotās smilts ražošanu.

LAU uzturamo valsts autoceļu kopgarums ir 20 115 km, tai skaitā galvenie autoceļi 1 669 km, reģionālie autoceļi – 5 318 km un vietējie autoceļi 13 128 km.

Sigita Vasiļjeva

Sabiedrisko attiecību speciāliste

Tālrunis: 67686908, 28303346

e-pasts: sigita.vasiljeva@lau.lv

 

 

> Aktualitātes> Par LAU> Uzturēšana> Pakalpojumi> Presei> Kontakti
All rights reserved by VAS “LAU” © 2007.
Design and Development by HES.LV