> Latviski > English > Русски

 
03.12.2015.

 Drošas braukšanas skolas ieteikumi autovadītājiem ziemā

 
Vairums gadījumos, kad automašīna ir sākusi slīdēt, par iemeslu ir bijusi nepareiza ātruma izvēlē, pārāk straujas darbības ar stūri un pedāļiem. Tāpēc, lai pēc iespējas samazinātu slīdēšanas draudus, ir jāizvēlas segumam atbilstošs ātrums.
 
  
Lai ziemas apstākļos uz ceļa justos komfortabli, vispirms jānodrošinās ar atbilstošām riepām. Riepa faktiski ir vienīgais, uz kā mašīna turas − četras plaukstas notur 2,5 tonnas. Nekas cits jūs uz ceļa netur. Tāpēc riepu izvēlei jābūt nopietnai.
 
  
 
Lai arī obligāta prasība pēc ziemas riepām stājas spēkā no 1.decembra, jāatceras, ka vasaras riepas savu uzdevumu pārstāj pildīt, kad gaisa temperatūra ir zemāka par +5, +7 grādiem. Vasaras riepas tad kļūst cietākas, un gumija nevar pilnvērtīgi nodrošināt bremzēšanas procesu, pasliktinās arī automašīnas vadāmība. 
 
    
 
Drošāk ir pirkt jaunas, nevis lietotas ziemas riepas. Nekad nevar zināt, kādos apstākļos lietotas riepas ir uzglabātas, izmantotas un kādas deformācijas tām ir bijušas. Arī riepu uzglabāšanai ir būtiska nozīme – tās nevajadzētu glabāt saulē. Tāpat riepu kvalitāti ietekmē nobraukums un braukšanas apstākļi. 
 
    
 
Ja iespējams, vienlaicīgi vajadzētu mainīt visas četras riepas. Ja nē, tad labākās riepas, neatkarīgi no mašīnas piedziņas, labāk likt uz priekšējiem riteņiem. 
  
    
 
Ziemas riepu noteiktais protektoru dziļuma standarts ir vismaz 4 mm, un pilsētas režīmā pie pastāvīgas ielu tīrīšanas saķere varbūt arī būs pietiekama. Tomēr kārtīgai ziemai tas ir par maz. 
 
 
  
 
Gatavojoties ziemai, laicīgi jānomaina logu šķidrums un vidēji pēc 20 000 km vajadzētu mainīt arī logu tīrāmās slotiņas. Jo vienīgais, caur ko autovadītājs redz pasauli, ir logs. Un slotiņas, kas pietiekoši labi netīra, vai naktī sasalis logu šķidrums apgrūtina braukšanu un palielina bīstamību uz ceļa. 
 
   
 
Arī gaismām jābūt noregulētām. Ja tās būs par zemu, tad jūs redzēsiet tikai tuvāko distanci, ja par augstu − jūs apžilbināsiet pretimbraucošos. Ar mazāk spēcīgām gaismām būtu jāizvēlas mierīgāks braukšanas ātrums, lai būtu iespējams savlaicīgi noreaģēt. Ja sakrīt vairāki faktori – slidens ceļš, sliktas riepas, netīrs logs un sliktas gaismas, spēja noreaģēt jau būs stipri novēlota. 
 
 
Ziemā riepas saķeres koeficients ar brauktuvi ir līdz pat 10 reizēm mazāks, nekā vasarā. Ja vasarā pietika ar 10 m, lai nobremzētu, ziemā vajag vismaz 100 m. Svarīgi apzināties, ka vasarā visas kļūdas uz ceļa izlabo un kompensē saķere. Turpretī ziemā jebkura nepareiza darbība ir jūtama mašīnā. 
 
     
 
Lai ziemā izvairītos no problēmām, visām darbībām ir jābūt plūdenākām, mierīgākām. Nevajag taisīt asas kustības ne ar stūri, ne bremzi, ne gāzi. Tas attiecas uz vispārīgu ikdienas braukšanu, savukārt tajā brīdī, kad mašīnas priekšā izlec alnis, tad gan viss jādara asi. 
 
 Vairāk informācija par drošības kampaņu “Ir ziema. Slīd. Neriskē!” ir pieejama šeit 
 

 

> Aktualitātes> Par LAU> Uzturēšana> Pakalpojumi> Presei> Kontakti
All rights reserved by VAS “LAU” © 2007.
Design and Development by HES.LV