Kādas tehnoloģijas tiek izmantotas bedru remontdarbiem uz asfalta seguma autoceļiem?
Šķembas un bitumena emulsijas tehnoloģija
Piemērotākā metode ceļu segumiem, kuri ir sliktā tehniskā stāvoklī.
- Nepieciešamības gadījumā bedri attīra;
- Gruntē ar bitumenta emulsiju, lai nodrošinātu nepieciešamo sasaisti ar šķembām;
- Aizpilda ar rupjās frakcijas šķembām;
- Uz vienu diennakti tiek izvietotas ātruma ierobežojuma un brīdinājuma zīmes, lai emulsijas un šķembu kārta saformētos;
- Pirms ātruma ierobežojumu noņemšanas brīvās šķembas no autoceļa tiek noslaucītas.
Karstā asfalta tehnoloģija
Šo tehnoloģiju galvenokārt uzmanto, lai remontētu atsevišķas bedres, kuras izveidojušās uz relatīvi jauniem asfalta segumiem.
- Bedri precīzāk kontūrām izfrēzē;
- Iztīra;
- Gruntē ar bitumena emulsiju;
- Aizpilda ar asfaltbetona masu un noblīvē.
Aukstā asfalta tehnoloģija
Ar šo metodi tiek labotas satiksmei bīstamas bedres visa gada garumā
Satiksmei bīstamas bedres ir lielākas par 0.1 m2 un dziļākas par 5 cm.
- Bedri attīra (bedre var būt mitra);
- Aizpilda ar aukstā asfalta maisījumu un noblīvē.
Autobraucēju un uz ceļa strādājošo drošībai remontdarbu laikā tiek noteikti braukšanas ātruma ierobežojumi - 70 km/h un 50 km/h
Aicinām braukt uzmanīgi un ievērot noteikumus- no tā atkarīga jūsu, citu autobraucēju un remontdarbu veicēju drošība!